dilluns, 1 de juny del 2015

MORRO DEL PORC - El hippie volador

EL HIPPIE VOLADOR:
45m A1/ A2 obligat.
Primera ascensió el 3 de juny del 2007 per l’Oriol Fabré Moré i en Roger Masó Giralt.
Longitud: 50 metres aproximadament. (35m, 15m).
Dificultat: A1/ A2, obligat i amb la possibilitat de forçar trams de fissura en lliure.
Situació: Centelles, agafeu la pista asfaltada que puja al Puigsagordi. Quan arribeu a dalt de la carena, no us dirigiu a la dreta, al cim del Puigsagordi, sinó que seguiu la carretera a l’esquerra (S) cap a una urbanització molt disseminada. A uns 2 km del trencant del Puigsagordi, després de passar un petit bosc d’avets, s’arriba a la casa del Corral de la Rovira, passada la qual s’ha d’agafar un trencant no asfaltat a l’esquerra. Al cap de 50 metres deixeu el cotxe davant d’un trencant amb una porta metàl·lica.
Aproximació: Un cop deixat el cotxe, seguiu per la pista que va de dret al cingle, fins a una gran torre elèctrica. A partir d’aquí tenim dues opcions:
 ·1. amb un ràpel situat en uns blocs de pedra a la punta del cingle ens situarem a peu de via.
·2. Just abans d’arribar a la punta del cingle s’intueix un sender que voreja tota la cinglera. Seguiu-lo fins a trobar el començament de la via Nadal sobre Pedal. Tenen el mateix inici.
Roca: Gres calcari amb trams de diversa qualitat.
Equipament i material: 1r llarg: 1 spit i 2 burins/ 2n llarg: 2 burins.
Porteu estreps, dues plaquetes recuperables, un joc de tascons i un joc d’excèntrics ( dos de grossos [10 i 11]).
Orientació: Est.
Descens: Inexistent. S’acaba la via un xic més a la dreta de la instal·lació de ràpel.
Observacions: Tot i la seva escassa longitud estem davant d’una bonica via, a la qual podem dedicar qualsevol matí avorrit. Penseu que esteu en un medi natural, deixeu-ho tal i com ho voldríeu trobar. Bona escalada!

1. les ressenyes a vegades son un dibuix o un mapa del tresor, però si porten un comentari q ajuda a flairar els aires de l´Oceà on ha navegat el pirata son un sopar amb final feliç.
    aquesta via es deixa FER i ressegueix el vol del boomerang ,no apreta però es anar navegant pels cingles aprofitant les formes de les margues i gaudir de les llibertats q a hores tenim malgrat els intents de globalitxar.ho trot.